APG ALWAYS-ON-STRATEGY
24.09.2018 10:30 - 25.09.2018 17:00 Interone GmbH

ZUM HINTERGRUND
Intuition + Daten = 💎💖.
Wir wissen alles! Zumindest sagen das die Pitchdecks der Data-Marketing Start-Ups und Global Players. Wenn alle alles wissen (können), um Menschen zu verstehen und zielgenau und always-on anzusprechen, wie sollen Marken sich in Zukunft unterscheiden? Und welche Rolle spielen wir Strategen dabei? Brauchts uns noch? Oder sind Insights nur noch einen Klick (und €uros) entfernt?
Die APG freut sich, dass Strategen und Planner nun mehr Informationen zur Verfügung haben denn je. Im Umgang damit, brauchen wir aber mehr Selbstbewusstsein. Wir müssen uns sagen: „What you’re saying is right. The new thing you’re bringing is valuable. But give it here. I’m going to do it. I’m going to learn. I’m going to make it part of my job.“ Alex Hesz
Denn Empathie und die Intuition für menschliche Bedürfnisse und involvierende Geschichten werden umso wertvoller, je einfacher Werbetreibende an scheinbar einzigartige und faktische Informationen kommen.
DAS KONZEPT
In unserem neuen Format „Strategy in an always-on era“ dreht sich alles darum den Kunden in dieser Ära ständiger Erreichbarkeit anzusprechen: und zwar nicht irgendwie, sondern zielgerichtet, differenzierend und mit Effekt.
Nach einem Tag voller Input von Referenten von GlobalWebIndex, Facebook, YouGov und Google erarbeiten die Teilnehmer in Gruppen eine Digitalstrategie inkl. Insights für kreative Sprungbretter – für einen realen Kunden. Denn die Touchpoints auf denen wir Kunden erreichen sind unzählig, aber so etwas wie eine lineare oder gar vorhersehbare Journey gibt es nicht. Hinzu kommt eine kontinuierliche Flut von Informationen, bei der echte Aufmerksamkeit nur noch Wenigen zuteil wird.
Also: let’s keep „pushing things forward not keeping things the same.“ Robert Campbell
AGENDA
(Kleine Anpassungen möglich)
ZIELGRUPPE
Senior Level
KOSTEN
APG Mitglieder, DACH Mitglieder: 600 Euro
GWA Mitglieder: 700 Euro
Nicht Mitglieder: 800 Euro
TICKETS
https://en.xing-events.com/GRIGKRY
WHAT’S IN THERE FOR ME
We know everything! At least that’s what the pitch decks of data-marketing start-ups and global players say. If everyone knows everything in order to understand people and to address them accurately and always-on, how can we address people relevantly? And what role do we strategists play? Are we still needed? Or are insights just a click (and €uros) away?
The APG is happy that strategists and planners now have more information available than ever before. In dealing with it, we need more self-confidence. We have to tell ourselves: „What you’re saying is right. The new thing you’re bringing is valuable. But give it here. I’m going to do it. I’m going to learn. I’m going to make it part of my job.“ Alex Hesz
Because empathy and intuition for human needs and involving stories become even more valuable the more advertisers can reach out to seemingly unique and factual information.
THE APG WORKSHOP OFFER
In our new „Strategy in an Always-on-Era“ format, everything revolves around addressing customers in this era of constant accessibility: not in any way but in a purposeful, differentiating and effective way.
After a day full of input from various speakers, the participants will develop a digital strategy in groups, including insights for creative springboards – for a real customers. Because the touchpoints on which we reach customers are countless, but there is no such thing as a linear or even predictable journey. In addition, there is a continual flood of information that is giving real attention to only a few.
So: let’s keep „pushing things forward not keeping things the same.“ Robert Campbell
AGENDA
REFERENTEN:

Franzisca Tardy

SvenGrammes

SusanneLiedtke

TomAlby

AndyChilds
VERANSTALTUNGSORT:
Interone GmbH
Adresse:
Theresienhöhe 12
80339 München
Deutschland
Start
24.09.2018 10:30 - 25.09.2018 17:00